LAZADA Merdeka! Merdeka! Blogger Contest | Saya Anak Malaysia!

August 26, 2017


Saya dengan berbesar hati akan menulis post ini dalam BAHASA MELAYUbahasa kebangasaan MALAYSIA.


SAYA ANAK MALAYSIA!!

A. WHAT DO YOU LOVE ABOUT BEING MALAYSIAN?

Ada banyak perkara kenapa saya sayang dan bangga menjadi warganegara Malaysia. 

Salah satunya tak lain dan tak bukan adalah kerana Malaysia ialah Negara Berbilang Kaum. 

Saya amat berbangga berada di Malaysia dimana walaupun terdapat perbezaan fahaman, adat, etnik, bahasa, dan agama, namun keharmonian tetap mampu dikecapi masyarakat. Di sini, setiap orang menyambut perayaan masing-masing, menziarah-ziarahi dan berkongsi kegembiraan dan kegemilangan bersama.

Inilah perkara yang saya paling hargai dan banggakan tentang Malaysia kerana itu saya berbangga menjadi ANAK MALAYSIA!

B. CHOOSE YOUR FAVORITE LOCAL BRAND HERE: http://www.lazada.com.my/local-brands/ 


Semestinya KHIND | Delivering Happiness !

Jenama kegemaran kami sekeluarga ialah KHIND. Kebanyakkan barangan elektronik dan barangan dapur dirumah adalah dari jenama Khind. Kualitinya amat dipercayai dan memuaskan hati kami sekeluarga.

C. SELECT TWO PRODUCT FROM THAT BRAND THAT YOU LOVE. THE ARTICLE MUST CONTAIN SCREENSHOTS OF THE PRODUCTS MENTIONED. 

Oleh itu, dua produk yang diidamkan dari KHIND ialah:


Untuk kegunaan emak dan abah di bilik. Kesihatan mereka adalah keutamaan saya.

InsyaAllah kalau menang, nak beli pembakar roti ini dan bawa ke MMU. Bolehlah saya sarapan roti bakar sebelum ke kelas hehehe..

Jadi, itu sahaja untuk entri blogger contest kali ini. Saya harap ada rezeki saya untuk menang contest kali ini dan dapatlah saya hadiahkan barnagan dari Khind kepada insan tercinta saya iaitu emak dan abah saya. Tak sabarnya!!!



Jangan lupa ya! MERDEKA! MERDEKA! Sale di LAZADA sudah bermula! Jangan lepaskan peluang keemasan ini dari 25 Ogos 2017 hingga 31 Ogos 2017 dimana anda semua akan mendapat potongan harga yang istimewa sehingga 80% !!!!! 

Merdeka! Merdeka! Sale (http://www.lazada.com.my/merdeka-sale/)that will take place from 25 August to 31 August (where you can find special discounts up to 80%!). 

Jadi apa pendapat korang tentang entri bahasa melayu saya? Hahahaha..rasa janggal dan kekok sikit nak menaip tapi tak apa, saya bangga dan SAYA ANAK MALAYSIA!

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN KE-60 MALAYSIA!

You Might Also Like

2 Comments